May 28, 2009

Dina suka?

Hari ni kawan aku kol dan memberi amaran tentang strawberry quick, sejenis dadah yang dah banyak digunakan untuk budak2 skolah rendah. dia tahu aku ada adik sekolah rendah, jadi dia pun saja nak warning.
bila dina balik skolah, aku pon cakapla kat dia pasal dadah tu. bila dengar je pasal dadah, dina terus menggelengkan kepala.

"dadah? ish, tak baik tuh. jangan risaula, dina tak amik punya," jawabnya dengan yakin.

"memangla, tapi takut kamu kena tipu ja. jangan amik gula2 dari orang tak kenal. paham?" aku dengan garangnya memberikan arahan.

"baik boss, tapi aku nak tengok bentuk dadah tu boleh?" dina mula teruja.

aku pon tunjuklah gamba strawberry quick tu :



'ish zana, macam sedap je. betul ke tak boleh makan tu? rasa sikit pon tak boleh ke?" jawab dina dengan wajah yang penuh kelaparan sambil pandang gambar2 ni dengan penuh selera.

aku tersentap.
ya tuhanku, tolongla jangan bagi adik aku yang sorang ni ikut perangai kakak sulung dia. tengok dadah je nak berselera. tolongla tuhan. aduhh.

10 comments:

Shahrul Tanaka said...

eramin 5 macam mane pulak?? :P

faqhrule said...

dadah jenis opiat tu

mira said...

dina gemok tu mmg kuat makan
haha XD

Zana Tingtong said...

sharul : ish itu besh tu. hepi je sentiasa. haha

faqhrule : ya yah. opiate yang sedap :)

Zana Tingtong said...

mira : sapa ta kenal dina dengan perut buncitnya? hahaha

anish. said...

ketamine pon mcam sedap jeee. hahaha!

khucaie said...

dadah?makan telur dadar lg sedap..
:P

Zana Tingtong said...

ketamine terbaik wehhh
:D

Shahrul Tanaka said...

vitamin jugak terbaik :P

Zana Tingtong said...

vitamin untuk 'tokan2' mcm sharul ja. hihi :D