December 4, 2010

Penyamun.




Wah, bestnya! Harga minyak Ron95 pulak naik. Harga gula pun? Hee, seronok sangat. tak sabar sabar nak belanjakan duit lagi untuk kerajaan dan negara yang tercinta :D Yalah, rakyat Malaysia kan semua kaya- raya. Rakyat kan dapat elaun, rakyat kan tak payah bayar cukai, rakyat Malaysia kan gaji semua 10 ribu ke atas, apa salahnya kalau harga minyak, harga gula naik. Lagipun, sikit sangatla naik tu. Setakat berapa sen je. Bukannya naik 100 ringgit pun. Kecoh betulla rakyat Malaysia ni.

Lagipun, rakyat Malaysia kan sayang pemimpin mereka. Rakyat Malaysia sanggup tak makan, sanggup merana demi pemimpin tercinta. Entah entah, kalau pemimpin suruh jilat bontot mereka pun, ramai rakyat yang berlari bergaduh- gaduh nak jilat. Kita sepatutnya bersyukur tau dengan negara kita ni. Kalau nak banding dengan negara Indonesia dan Thailand, harga gula kita lagi rendah tau. Walaupun sebenarnya negara kita memang suka bandingkan diri dengan negara yang lebih kurang baik. Tapi takpela. Apa salahnya kita berkorban jiwa, duit dan maruah demi negara kita yang amat kita cinta ni. Pemimpin kita kan hebat, cerdik dan amanah belaka. Tak salah kalau kita nak agung- agungkan dan sujud pada diorang.

Apa? Kesian kat orang miskin di Malaysia? Eh, Malaysia mana ada orang miskin! Kan dah cakap tadi, Malaysia ni negara untuk orang kaya. Semua gaji 10 ribu ke atas. Lagipun, ada sorang kawan aku penah kata 'apa bukti Malaysia banyak rakyat miskin? Buktikan!' Jadi nampak sangatla negara ni memang takde orang miskin. Takde pun rumah setinggan atau rumah buruk kat Malaysia. Semua rumah banglo je.

Kalau ada orang miskin pun, sapa suruh diorang jadi miskin? Padan muka diorang lah. Sapa suruh tak jilat bontot pemimpin, sapa suruh jujur sangat dalam hidup, sapa suruh protes sana sini??

Hidup Kerajaan Penyamun!

1 comment:

dhiera said...

babe...erm zana ke am?tak kesah lah..aku macam confius sikit baca post ko ni. Tapi bila baca post lain kat bawah 2 baru ak paham ape ko cuba sampaikan.
rindu kat ko..*hug*