June 16, 2012

Kepada adik adik.

Menjadi seorang kakak kepada tiga orang adik perempuan bukanlah senang. Tambah tambah aku ni jenis yang sangat protective. Aku tak boleh terima kalau adik adik aku menangis sebab orang lain selain daripada keluarga. Aku juga tak boleh terima kalau adik adik aku rasa sakit. Paling aku tak boleh terima bila ada orang yang hina atau caci adik adik aku.

Dalam hidup aku ini, orang yang paling aku sayang ialah adik adik aku. Aku takkan mungkin gantikan tempat pertama tu dengan orang lain. Aku ni seorang yang banyak berahsia dengan diri sendiri, jenis yang suka menyimpan. Jadi adik adik aku bukanlah orang yang paling faham aku, tetapi aku lah orang yang paling faham diorang. Kalau boyfriend adik adik aku nak tahu tentang diorang dengan lebih banyak, memang aku lah orang yang paling sesuai untuk diajak lepak.

Aku bukanlah orang yang jaga kesihatan sangat, bukan jenis yang ambil berat pasal diri sendiri sangat. Malahan aku ambil berat pasal adik adik aku lebih dari diri aku. Bibir aku makin lama makin biru, kulit aku makin lama makin pucat, dan mungkin juga aku tak akan lama. Tapi apa yang aku harap sangat ialah adik adik aku sentiasa gembira, dalam keadaan sejahtera, dan kehidupan diorang terjaga. Kalau diorang ada boyfriend pun, biarlah lelaki yang baik- baik, yang jaga agama, yang akan layan adik adik aku macam tuan puteri. Lelaki macamtu lah yang aku harapkan untuk diorang.

Jadi, kepada Mira, Kina dan Dina, aku cuma nak bagitahu yang walau apapun yang jadi dalam dunia ni, walau sebanyak mana pun orang yang caci kalian, atau sebanyak mana pun orang yang buang kalian, aku akan sentiasa ada - untuk menyokong dan menyayangi kalian sampai bila bila.

Aku janji.

No comments: